Mobile Menu button
X
delen:

Warmtepomp onderhoudsabonnement


Voor wie:

Voor iedereen met een zogenaamde Hybride Warmtepomp. Deze bestaat uit een cv-ketel gedeelte en een warmtepomp binnen- en buitengedeelte, al dan niet in 1 unit verwerkt.

Wij adviseren de Hybride Warmtepomp minimaal 1x per jaar te laten onderhouden omdat deze 24 uur per dag het hele jaar door in bedrijf is. Om het onderhoud uit te kunnen voeren moeten de buiten- en binnenunit van de warmtepomp zich op een veilige en goed bereikbare plaats bevinden.

Warmtepomp onderhoudsbeurt:

Na aanmelding krijgt u direct per mail een ontvangstbevestiging. Op een zo kort mogelijke termijn krijgt u van ons een afspraakvoorstel per mail, om de onderhoudsbeurt uit te voeren. Van de monteur ontvangt u de werkbon/factuur wat tegelijkertijd uw abonnementsbewijs is. De betaling kunt u direct bij de monteur contant of contactloos met uw mobiele telefoon middels QR code voldoen.
Het abonnement start met een onderhoudsbeurt volgens fabrieksadvies (dit kan voor ieder merk en type verschillend zijn). Na 1 jaar nemen wij opnieuw contact met u op om een nieuwe onderhoudsafspraak in te plannen.

De werkzaamheden tijdens de onderhoudsbeurt zijn:

cv-ketel gedeelte:
- Het volgens fabrieksadvies reinigen en controleren van het toestel.
- Het volgens fabrieksadvies vervangen van voorgeschreven onderdelen.
- Het meten van de rookgassen en het afstellen volgens fabrieksadvies.
- Het vastleggen van de gemeten gegevens.
- Het indien nodig bijvullen van het systeem.
- Het visueel controleren van de rookgasafvoer en luchttoevoer.

warmtepomp binnen- en buitengedeelte:
- Het waar nodig reinigen van de warmtewisselaars en ventilatoren.
- Het controleren op koelmiddel lekkage.
- Het controleren van de koelmiddel druk.
- Het vastleggen conform de regelgeving van de gegevens inzake F-gassen.

De onder het abonnement vallende diensten waarbij geen voorrijkosten berekend worden zijn:

- Het verhelpen van storingen binnen de toestelmantel van de cv-ketel en warmtepomp binnen- en buitengedeelte.

Niet onder het abonnement vallende kosten zijn:

- Arbeidsloon bij storing of reparatie
- Storingen die zijn ontstaan door een probleem in nutsvoorzieningen, blikseminslag, bevriezing, kalkafzetting, verstopping of het niet tijdig bijvullen en/of ontluchten.
- Het vervangen van het complete toestel, warmtewisselaar, hydrobloc en boiler.
- Reparaties aan installatiedelen buiten het toestel.
- Kosten van de te vervangen materialen.
- Kosten van de preventief te vervangen voorgeschreven materialen tijdens het onderhoud.
- Als het toestel of delen daarvan niet goed bereikbaar zijn door externe omstandigheden.
- Het buiten de onderhoudsbeurt bijvullen van het systeem.

Betalingen:

Betaling direct bij de monteur met contant geld of contactloos met uw mobiele telefoon middels QR code.

Materiaal kosten:

- Als tijdens het onderhoud of bij een storing geconstateerd wordt dat er (al dan niet preventief) materialen vervangen moeten worden, zal onze monteur dit met vermelding van een kostenindicatie aangeven.

Parkeren:

- De auto van de monteur is zijn magazijn voor gereedschap en materiaal. Het is dus van belang dat hij bij een bezoek aan u binnen 50 meter kan parkeren. Is hier een beperking, dan dat graag voorafgaand aan een bezoek met ons overleggen.
- Indien er sprake is van betaald parkeren en u geen parkeerkaart ter beschikking kunt stellen berekenen wij een toeslag van € 6,-.

Direct een warmtepomp-onderhoudsabonnement afsluiten? Ga naar het online bestel formulier.

klik hier voor het online bestel formulier

Duurzaam

Om het milieu zo min mogelijk te belasten rijden wij daar waar mogelijk elektrisch, gebruiken wij zo min mogelijk papier en als deze beschikbaar zijn laten wij u bij een reparatie de keus om een refurbished vervangingsonderdeel te plaatsen.

duurzaam-foto-2.jpg duurzaam-foto-3.jpg




...
qQueries: 2 / Total query time: 0.00017239sec.